2017. március 16., csütörtök

Király-kúti pihenőhely

Gyönyörű kirándulóhely, amiről kevés leírást találni az interneten.
A romantikus kirándulóhely a monda szerint azért kapta a nevét, mert Mátyás király ivott a kút vízéből.
Több irányból lehet megközelíteni. Alsóörstől mindössze 4 km-re helyezkedik el, Felsőörsről és Lovasról az erdőbe vezető piros és sárga jelzett utak vezetnek oda. Én Csopakról indultam útnak, ezért ezt az útvonalat rajzoltam be a térképen. A csopaki Csákányhegyi út és a paloznaki Rizling út végén induló erdei autóútra térünk rá, és azon haladunk jó 15-20 percet. Lombhullató és fenyves váltja egymást, jobbra vadászlesek állnak. Elérkezünk a Tódi-mezőhöz, ami egy lápos vidék, a vadon élő állatok tevékenységét észleljük itt. Továbbmenve egy kereszteződéshez érünk, ahol JOBBRA kanyarodunk le a pirossal jelzett útra. Ez közvetlenül a Király-kút pihenőhelyhez vezet.
Az ide érkezőket esőbeálló, tűzrakóhely és egy kis tisztás fogadja, ami piknikezésre és pihenésre egyaránt alkalmas. Innen pedig 100 méter után jutunk el a forrásig, ahol tiszta, iható víz fogadja az idelátogatókat. Az útvonal vadregényesebb része ezután következik, ahogy továbbhaladunk a pihenőhelytől a Király-kúti patak mentén a sárga jelzésen Felsőörs felé. A turistaút mellett, jobbra a patak túloldalán nagy, mohás sziklák meredeznek fölénk, érdemes közelebbről megnézni őket! Egymás után követeznek az érdekesebbnél érdekesebb formák! Kb 1,5 kilométer után elérünk egy elágazóhoz, balra tartva Felsőörs és Lovas határában érünk ki. Én erdőn keresztül jobbra tartottam, és a telefonomon található térkép segítségével Paloznak fölött értem ki, ahonnan a felső utcákon visszasétáltam kiindulóhelyemre, a Csopak-Paloznak találkozásához az autómhoz.
Képek a Király-kúti pihenőhelyről.


Csopakról indulva az erdei úton kb 15 perc alatt elérünk a mocsaras Tódi-mezőhöz.

Király-kúti pihenőhely

Király-kúti pihenőhely padokkal, kemencével, szalonnasütő helyekkel.


A Király-kúti forrás




A forrás, iható vízzel!

Király-kúti patak mentén, Felsőörs irányába. Télen voltam, ez látszik is a képeken 😎


Mohás sziklák között, amik a patak jobb oldalán ágaskodnak...



A sziklák közül a kis patakra nézve...


Furcsa, éles szikla



Turistaút, kerékpárral is járható!



Turistaút a Király-kúti patak mellett

Térkép segítségével a Paloznak feletti erdőből kiérve...

Pirossal jelzett útvonal Csopak-Paloznak feletti erdőből indulva.
Áthaladva a Tódi-mezőn, a második leágazásnál JOBBRA fordulva, a piros jelzést követve érünk el a Király-kúthoz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése