2017. március 10., péntek

Első tereptúra, azaz sziklás mászás a Kopasz-dombon

2016 őszén, rögtön az elején tereptúrával kezdtük. A tereptúra lényege, hogy nem kijelölt turista útvonalon haladunk, hanem a természet érintetlen világát fedezzük fel. Ezek nem veszélytelen túrák, de kellő odafigyeléssel végig tudjuk csinálni, és maradandó élményekben lesz részünk. Ezekről a helyekről kevés leírás található, nem véletlenül, mivel kevesen vállalkoznak a felfedezésével. Mi éppen ezért csináltuk. 😎
A térképen berajzoltam az útvonalat, a 73-as út mentén, a csopaki Malom Csárda után pár száz méterre, a patakot átlépve kapaszkodtunk fel  balra a meredek dombra, amit fenyők és lombhullatók takarnak.
Végig meredeken tartottunk felfelé, több helyen gyökerekbe és fákba tudtunk kapaszkodni, helyenként csúszós a terep. A 286 méteres Kopasz-domb csúcsa erőnléttől függően 15-30 perc alatt érhető el.
Felfelé kapaszkodva érdemes megállni, és megfordulva a szemközti Csákány- hegyi kilátót megnézni.

A 286 méteres Kopasz-domb, másnéven Kőfejtő tetejéről nem mindennapi látkép tárul elénk a Nosztori kanyarról.
Lefelé a sziklákon ereszkedtünk. Nem veszélytelen, ezért mindenki a saját felelősségére próbálja csak meg!

Nem csak a sziklán, hanem a mellette lefő kőfolyáson is le lehet ereszkedni. Itt legfőképpen a mozgó, guruló kövekkel legyünk óvatosak, nehogy sérülés legyen a vége! Segítségül a vastagabb cserjékbe és fenyőfákba tudunk kapaszkodni.

A szikla oldala remek lehetőség egy kis mászás kipróbálására, de itt is csak saját felelősségre próbáljuk meg! Kalandos tereptúránk a szikla aljánál ér véget, ahol egy tisztásra érkezünk meg. Innen egy kisebb sűrűn átvágva, pár perc a 73-as út, a Nosztori kanyar aljánál. Aki szereti a vad természetet és kalandot, az ne hagyja ki! 😎